
WEB 1
-Enllaç escollit: http://www.fonetiks.org/dictations/
-Per què? He trobat interessant aquesta pàgina web ja que és un recurs que permet escoltar un fragment en anglès real i el qual et demana que s’hi pari específica atenció. El fet de forma calmada poder escoltar quatre vegades el mateix fragment crec que funciona tant per alumnes amb més dificultats, ja que tenen varies oportunitats; com per alumnes amb menys dificultats, ja que això els anima a fer-ho el millor possible. I per altra banda, penso que poc sovint es para atenció a la fonètica i pronunciació, i aquest és un exercici senzill, interessant i que pot obrir més portes a altres activitats. Finalment, és molt positiu el fet que els alumnes s’autoavaluin en aquesta activitat.
-Com la faria servir a la meva aula? Penso que aquesta és una activitat ideal per fer amb els ordinadors i per tal d’explotar-la al màxim. Jo enviaria a través d’un Moodle el link d’aquesta pàgina web i demanaria als alumnes que escollissin dins del bloc ‘Elementary’ (comptant que estic amb un grup adequat per aquest nivell, però evidentment segons el nivell un bloc diferent) una ‘dictation’. Els hi demanaria que fessin l’activitat que se’ls hi demana tot llegint les instruccions de la mateixa pàgina i que m’enviessin via mail el seu resultat amb document Word. Els hi diria que tan sols ho poden escoltar les quatre vegades ja programades i finalment els demanaria que del text que ells mateixos han escrit, amb el programa ‘Audacity’ es gravessin la seva pròpia veu i m’ho enviessin també. Finalment, el pròxim dia escoltaríem a l’aula tots junts algunes de les gravacions.
-Competències: Les competències que es poden aplicar utilitzant aquesta web i fent aquesta activitat concreta són:
- Competència comunicativa lingüística i audiovisual
- Tractament de la informació i competència digital
- Competència d’aprendre a aprendre
- Competència d’autonomia i iniciativa personal
-Enllaç escollit: http://www.prof2000.pt/users/estante/treasure_hunts/halloween/index.html
-Per què? He trobat interessant aquesta pàgina web ja que permet que l’activitat es faci amb parelles i dóna autonomia als alumnes per tal que ells vagin descobrint els resultats per si mateixos. Trobo important que sigui una activitat en la qual els alumnes hagin de llegir i seleccionar la informació rellevant de pàgines webs concretes. A més, crec que pot ser motivant ja que tant les preguntes en sí són interessants, com el fet de veure que les poden respondre i que ells tenen les eines per fer-ho.
-Com la faria servir a la meva aula? Jo demanaria als alumnes que es posessin en parelles (a l’aula d’informàtica) i els hi explicaria el funcionament de les ‘treasure hunts’. Aleshores els diria que han de respondre 8 de les 11 preguntes que tenen i que me les haurien d’enviar escrites en document Word via mail. Penso que és una activitat en la qual els alumnes han de veure’s capaços de resoldre les preguntes per si mateixos amb el suport de les pàgines webs que tenen.
-Competències: Les competències que es poden aplicar utilitzant aquesta web i fent aquesta activitat concreta són:
- Competència comunicativa lingüística i audiovisual
- Tractament de la informació i competència digital
- Competència d’aprendre a aprendre
- Competència d’autonomia i iniciativa personal
No hay comentarios:
Publicar un comentario